Utvářej hluboké terapeutické vztahy
Blok 1: První setkání s klientem a před ním.
Nejvíc si z kurzu odnesete, když budete naslouchat sobě, ale i cestě, kterou jsem v kurzu pro vás připravila.
- Nepřeskakujte témata i když se ti zdají známe a jasné. Každý kousiček kurzu má svůj význam.
- Nechávejte témata i myšlenky dozrát. Klidně si je odložte na později nebo s nimi buďte a zkoumejte je delší dobu.
- Převádějte informace do praxe kdykoliv budete příležitost.
- Ptejte se a sdílejte na setkáních i ve facebookové skupině. Vzájemně se obohatíte o další názory a pohledy z jiné strany.
Obsah 1. bloku


První schůzka vytváří rámec vztahu a otevírá důvěru.
Ještě před samotnou první schůzkou máte v rukou nástroje, které přímo ovlivňují, to jak se se klient bude na prvním setkání cítit. To, co společně hledáte je vaše unikátní kombinace důvěry, respektu a jistoty, která otevírá dveře bezpečí v terapeutickém vztahu.
Tam, kde není se můžeš jako terapeut předřít, ale když se s tebou klient necití alespoň trochu bezpečně, není pro něj možné se dívat sám do sebe. Už jen z toho hlediska jak funguje náš mozek v případě, když máme strach. Samotná potřeba přežití ve chvíli, kdy máme strach nám lidem nedovoluje se dívat do hlouby sebe nebo k být k sami sobě upřímni. Když máme strach, tak prostě chceme z té situace, co nejdřív zmizet. Jakýmkoliv způsobem a absolutní uzavření do sebe je jednou z nich.
Před prvním setkáním s klientem získává klient jistotu, jak to bude probíhat.
Před prvním setkáním máš možnost ovlivnit klientovo očekávání a jistotu, se kterou vstupuje do pro něj neznámé situace k neznámému člověku. Můžeš zmírnit jeho nervozitu na základě pár drobností, které uděláš.
1. Poskytněte relevantní informace. Před schůzkou musí klient vědět kdy a kde se sejdete i cenu.
2. Ukazujte na sítích i na webu, jak pracujete a jak přemýšlíte, měj aktuální fotku. Dáte jim tím rámec a možnost rozhodnout se jestli jim sedíte a jste sympatičtí nebo ne.
3. Využívejte kazuistiky a reference díky, kterým můžeš budovat důvěru. Pokud vám ji klienti dají.
4. Dejte klientovi možnost si vybrat komunikaci s vámi – můžete si před prvním setkáním zavolat, napsat si e-mail atd. Pomoct může i automatizovaný e-mail před schůzkou, kde znovu zopakujete důležité informace. To umí často rezervační systémy.
Úkol na tento týden:
Projděte si své sítě i web a zamyslete se nad tím, jaké informace o tvé práci dostávají ti, kteří se chtějí u vás objednat na terapii/ koučování/ kranio.. Dostávají informace po drobečkách, žádné nebo jim dáváš ucelené informace?
Přemýšlejte pro sebe nad strategii jak s těmito informacemi do budoucna budete pracovat. Svou strategii a nápady, které máte můžete sdílet ve Facebookové skupině, kde dostanete zpětnou vazbu. Doporučuji rovnou psát i v jaké situaci jsou vaši klienti podle healers´ cycle.
Velkou pomocí vám může být bonusová lekce k tomuto týdnu, která je celá o procesu výběru terapeutů i koučů.
Všechny otázky ke kurzu prosím pokládej ve facebookové skupině ke kurzu. Tam budeš mít prostor dostat zpětnou vazbu nejen ode mě, ale i od dalších učastníků.
Pokud by v kurzu něco nefungovalo jak má. Napiš mi na e-mail hanka@hankatoulava.cz